יעוץ מקצועי חינם
03-5597857
 


השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם


90 ימי הכרות 
ללא ניילון

אצלך בבית

10 שנות אחריות
מפעל ישראלי
כחול 
לבן

 

  צרו קשר ונשמח לעזור:   03-5597857

  
    





    צרו קשר ונשמח לעזור: 


חיפוש :

ארגונומיה ושינה נכונה

כאבי גב וצוואר יכולים להיגרם ממגוון רחב של סיבות – יציבה לא נכונה, עבודה ממושכת מול מחשב, הרמה לא נכונה של משאות כבדים, כושר גופני ירוד ועוד. סיבה נוספת העלולה לגרום לכאבי גב וצוואר יכולה להיות שינה לא איכותית כתוצאה משימוש במזרן לא איכותי מספיק ו/או תנוחות שינה לא נכונות. אלו עלולים להביא לכאבי שרירים לא נעימים ובמקרים קיצוניים אף אף לנזק לעמוד השדרה.

חשוב לזכור כי לשינה איכותית, נוחה ורציפה יש השפעה משמעותית על איכות החיים שלנו ועל הבריאות שלנו. בשל כך חשוב לבחור במזרן טוב ותומך, וכן לדעת מהן תנוחות השינה הנכונות ביותר עבור הגוף שלנו. אחד התחומים המדעיים העוסקים בהתאמת מוצרים כמו מזרנים וכריות לצרכים שלנו הוא תחום הארגונומיה. מאמר זה יעסוק בשאלה כיצד יש לבחור מזרן טוב ואיכותי וכן בטיפים מתחום הארגונומיה לשינה נכונה.

כיצד בוחרים מזרן?

כאמור, לשינה טוב ואיכותית יש השפעה מהותית על הבריאות שלנו ועל האופן בו אנו מתפקדים ביום יום. מחסור בשינה או שינה לא רציפה ולא נוחה עלולים להוביל למספר בעיות בריאותיות, כמו- כאבי שרירים, בעיות בעמוד השדרה, כאבי גב, סוכרת, השמנה, דיכאון, בעיות קוגניטיביות ועוד. בשל כך ישנה חשיבות גבוהה לבחירת המזרן עליו אנו ישנים.

כשבאים לבחור מזרן חדש יש לקחת בחשבון שני פרמטרים מרכזיים: תמיכה אנטומית ונוחות.

מבחינת התמיכה האנטומית– חשוב לזכור שגוף האדם אינו ישר אלא בנוי מקימורים וקיעורים שונים לכל אורכו, ביניהם הצוואר, המותניים, הברכיים וכדומה. כשבוחרים מזרן, יש לבחור במזרן אשר מסוגל להעניק תמיכה מספקת לאותם קימורים וקיעורים. כך למשל, מבחינת הקושי של המזרן, על המזרן להיות מספיק קשה באופן שייתן תמיכה למבנה ולמשקל הגוף שלנו, אך שלא יהיה קשה מדי, שכן מזרן קשה מדי עלול לגרום ללחץ בנקודות מסוימות בגוף ולהתעקמות עמוד השדרה. מאידך, מזרן רך מדי עלול לגרום לגוף לשקוע ולא יעניק תמיכה מספקת לאזורי הכובד השונים של הגוף.
ארגונומיה ושינה נכונה

מבחינת הנוחות – מטבע הדברים, חשוב שהמזרן הזוגי שלנו יהיה מזרן נוח. גם אם נקנה את המזרן הכי יקר בשוק – זה לא מבטיח לנו שהוא יהיה לנו נוח. כל אחד צריך להחליט בעצמו מהו המזרן הנוח ביותר עבורו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לגשת לחנות מזרנים ולנסות לשכב על כמה סוגים של מזרנים כדי לבחון את הנוחות שלהם. רצוי לבדוק כל מזרן בכמה תנוחות ולא רק בשכיבה על הגב, שכן בלילה אנו נוטים לשנות את תנוחות השינה שלנו מספר פעמים. כמו כן מומלץ לנסות את המזרן עם בן או בת הזוג כי המשקל המצטבר של שני אנשים יחד משפיע על יכולת התמיכה של המזרן.

עצות ארגונומיה לשינה טובה

אחד הפתרונות העומדים לרשותנו למניעת כאבי גב ובעיות נוספות הקשורות לשינה לא איכותית היא ארגונומיה. ארגונומיה היא תחום מדעי שמטרתו היא להבין ולהתאים את הסביבה בה אנו חיים לפיזיולוגיה ולצרכים שלנו. אחד התחומים בו עוסקת הארגונומיה הוא התאמה התנהגותית של אנשים למוצרים בהם אנו עושים שימוש יומיומי כמו למשל – כיצד לשבת נכון מול מסך מחשב. באותו אופן ניתן ליישם את עקרונות הארגונומיה גם בתחום השינה, לצורך שיפור איכות השינה שלנו. להלן עצות ארגונומיה לשינה נכונה:

– הימנעו משינה על מזרן שאינו איכותי ואינו מספק תמיכה מתאימה לגוף

– מבין תנוחות השינה, שינה על הצד נחשבת לתנוחת השינה המומלצת ביותר

– רצוי להשתמש גם בכרית התומכת בעמוד השדרה הצווארי

– בעת שכיבה על הצד מומלץ להשתמש בכרית נוספת לתמיכה בין הברכיים

– הימנעו משינה עם זרוע או מרפק מתחת לראש


– למעבר משכיבה לישיבה יש לשכב ראשית על הצד, להוריד את הרגליים לרצפה ולדחוף את הגוף לישיבה

זוג כריות לטקס ארגונומיות

בשווי 770 ש"ח במתנה 

למשאירים פרטים





זוג כריות

100% LATEX ארגונומיות

בשווי של 770 ₪ 
  ב-מ-ת-נ-ה !!! 
   
     למשאירים פרטים עכשיו        

המבצע בכפוף לתקנון.

זוג כריות ברכישת מזרן זוגי  
אין כפל מבצעים והנחות

2all - בניית אתרי אינטרנט