יעוץ מקצועי חינם
03-5597857

10% הנחה
מיוחדת למשאירים פרטים באתר


90 ימי ניסיון
ללא ניילון

אצלך בבית

10 שנות אחריות
מפעל ישראלי
כחול 
לבן

 

  צרו קשר ונשמח לעזור:   03-5597857

  
    





    צרו קשר ונשמח לעזור: 


חיפוש :

חשיבות השינה בכל הגילאים

חשיבות השינה

כמות השינה המומלצת היום היא בין 7 שעות ל 9 שעות. האם זה אומר שאם אני הולך לישון בחצות וקם ב 9 בבוקר עשיתי את שלי? התשובה היא לא. גם לזמנים בהם אנו הולכים לישון יש חשיבות, הזמן המומלץ לשינה הוא כאשר מתחיל להחשיך, ההשכמה תבוא עם זריחת החמה, בדיוק כמו שחיי האדם הקדמון.

שינה מסודרת תגרום ליום שלנו להראות אחרת, נהיה יותר ערניים, יותר חדים ויותר נעימים אחד לשני. חוסר בשינה לעומת זאת גורם לאנשים להיות יותר עצבניים וחסרי סבלנות. גם אם אתם ישנים מעל הממוצע זה יפגע לכם באורח החיים, עודף שינה גורמת למחלות מסוימות ולעייפות! נשמע מצחיק אבל נכון.

 

מה תורמת לי שינה מסודרת?

כאשר אנחנו ישנים על מזרון זוגי בצורה טובה, הגוף שלנו יכול לתחזק את עצמו כראוי. בזמן השינה הגוף שלנו נח אך ממשיך לעבוד, מערכת החיסון, החלפת ריריות, ניקוי רעלים, ריפוי ופעולות נוספות מתרחשות בכל תא ותא בגוף שלנו בזמן השינה. במהלך היום, כאשר הגוף מתאמץ כל כך אין באפשרותו לסדר את "הדברים הקטנים" אך המשמעותיים שדורש הגוף.

 

מה קורה כאשר אני לא יישן בצורה מסודרת?

שינה לא מסודרת, בין אם מדובר בחוסר שעות שינה ובין אם מדובר בעודף שעות שינה גורמת למחלות רבות, להשמנה לא מבוקרת, פגיעה במערכת החיסון, בעיות עיכול, מיגרנות, הגברת תחושת הרעב, חילוף חומרים איטי והרשימה לצערנו עוד ארוכה. כמובן, גם כאשר אנחנו בוחרים לשנות הרגלים ולישון בצורה מסודרת יש לדאוג שלא לאכול כשעתיים לפני שעת השינה על מנת שהגוף יהיה חופשי לפעול.

 

טיפים לשינה טובה יותר

לרוב, מה שפוגע לנו בשינה זה לחץ נפשי, המחשבות מתרוצצות בראש ולא נותנות מנוח. במקרים כאלה כמובן אפשר להתייעץ עם מומחה לנושא ייעוץ שינה, מדריך מוסמך, רופא או פסיכולוג. הנה רשימה של טיפים שאולי יתרמו לכם מבלי לבקר בקופת החולים:

  1. עשו מדיטציה במשך 10 דקות. קחו לעצמכם 10 דקות במשך היום שבו אתם לא חושבים על כלום, שימו מוזיקה מרגיעה, ותבהו באחד הקירות.
  2. עשו רשימה של הדברים שלא נותנים לכם לישון, ובדקו איך תוכלו למצוא פתרון לכל בעיה.
  3. לפני השינה, קחו לעצמכם 3 דקות של נשימות ארוכות ומתונות כך שהנשיפה ארוכה פי 2 מהנשימה. נשמו לאורך כל איברי הגוף.
  4. יוגה. יוגה ידועה בתור אמנות המפחיתה לחצים ומשפרת את איכות החיים.
  5. שתפו, חשוב מאוד לשתף עם המכרים שלכם את מה שעובר עליכם.
  6. אכלו בצורה מסודרת, אכלו בריא, עשו ספורט.
  7. הטיפ האחרון והחשוב ביותר, קחו כל דבר בפרופורציה. לרוב, מה שנראה לנו כבעיה ענקית בעצם לא כל כך חמור… הכל מתחיל ונגמר בראש שלנו.

 

לסיכום

לפי סקר, רוב הישראלים ישנים פחות מהממוצע. בכדי שהילדים שלנו יוכלו להתמיד בלימודים, להשכיל ולהוציא ציונים גבוהים, עלינו כבר מגיל צעיר להרגיל אותם לשינה מסודרת. כמו כן, גם האנשים הבוגרים יותר ידועים בשינה מופחתת בשל לחצים מהעבודה, חיילים, לחץ נפשי ועוד… מחסור בשעות שינה פוגעת משמעותית באורח החיים שלנו. כיום, מינימום השעות שעל אדם לישון הוא 7 שעות, המקסימום הוא 9 שעות.

כאשר אנחנו ישנים בצורה מסודרת הגוף שלנו יכול בזמן השינה לתחזק את עצמו, מערכת החיסון עובדת בזמן השינה. בנוסף, כאשר אנחנו ישנים פעולות נוספות מתרחשות כמו ניקוי רעלים, החלפת ריריות, חילוף חומרים ועוד… כאשר אנחנו ישנים בצורה לא מסודרת, בין אם מדובר בעודף שעות שינה ובין אם מדובר בחוסר שעות שינה אנחנו פוגעים ישירות במערת החיסון, במערכת העיכול, הדבר גורם לכאבי ראש, חילוף חומרים איטי ועוד…

לרוב מה שפוגע לנו בשינה הוא לחץ נפשי, על מנת שנוכל להפחית את הלחץ הנפשי עלינו להתייעץ עם רופא מומחה או פסיכולוג, תוכלו גם לנסות ליישם את הטיפים הרשומים למעלה. הקפידו לקחת כל דבר בפרופורציה, רק כך נוכל לשמור על אורח חיים בריא.

 

10% הנחה מיוחדת נוספת

למשאירים פרטים ולמבקשים לתאם הגעה למפעל



2all - בניית אתרי אינטרנט